
Hoe veilig voel jij je in de openbare ruimte?
Iedereen in Harderwijk moet zich veilig kunnen voelen.
Uit onderzoek weten we dat het gevoel van veiligheid in Nederland niet voor iedereen vanzelfsprekend is, vooral niet voor vrouwen en meisjes. Hoe ervaar jij dit in onze gemeente?
Of het nu je dagelijkse route is, jouw buurt, of het park om de hoek: sommige plekken voelen prettiger dan andere. Help ons te begrijpen waar en waarom dat zo is.
Het is niet meer mogelijk om de vragenlijst in te vullen, we verwerken nu de antwoorden.
Wat doen wij met jouw antwoorden?
Met de verzamelde informatie bekijken we waar we de openbare ruimte kunnen verbeteren, bijvoorbeeld met verlichting, groen of inrichting. Zo werken we samen aan een gemeente waar iedereen zich veilig(er) voelt.
Fases
Het rapport
De uitkomsten van de analyse en de bezoeken worden tegen het einde van oktober samengevoegd in een adviesrapport en een concreet Plan van Aanpak. In het rapport komt een overzicht van de plekken en de fysieke maatregelen die we daar kunnen nemen. Bijvoorbeeld met verlichting, groen of inrichting. De uitkomsten delen we weer op het Online Stadsgesprek.
