Ga naar de hoofdinhoud

Regenboogpad

Van "Jouw idee voor het Regenboogbeleid in Harderwijk"

Ga naar het project

Beste gemeente,

Waarom moeten we het jezelf zijn zo benadrukken ? Heb niets tegen lesbisch of homo,s maar om heel Harderwijk nou vol te leggen met regenboog paden en vlaggen lijkt me iets te ver gaan als iedereen nou gewoon ze ding doet en het NIET word benadrukt lijkt me beter . We maken toch ook geen hetro fietspad . Een bepaalde groep juist niet benadrukken en ze gang laten gaan is denk ik beter !

vr Gr Alexander

Reacties(2)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Ik ging hier eerst niet op reageren, maar na het punt van Mark wil ik het toch doen. Ik snap heel goed dat dit initiatief over kan komen als iets abnormaal maken wat normaal zou moeten zijn, omdat geaardheid nu eenmaal hoort bij wie je bent en dat je die verschillen juist niet moet benadrukken, maar dat is volgens mij niet de strekking van dit plan. Dat dit soort initiatieven er zijn komt doordat de LHBT gemeenschap nog steeds wordt onderdrukt en ook de acceptatie in het algemeen nog heel veel te wensen over laat. Jij bent waarschijnlijk niet iemand die iets op homo's/lesbo's/transpersonen etc. tegen heeft, maar helaas zijn er nog heel veel mensen voor wie dat niet geldt. 100 jaar geleden was het zelfs normaal om zo te denken. En als je opgroeit in of rond Harderwijk, waar veel rechtlijnige, gelovige mensen wonen en er dus ook veel geluiden zijn dat niet-hetero zijn niet oké is, dan kan dit er best voor zorgen dat het veel moeilijker is om uit te spreken wie je bent en wat je voelt. Als je vaak hoort dat mensen zoals jij niet natuurlijk/ziek zijn, dan kun je dit zomaar gaan geloven en dat bevordert je persoonlijke ontwikkeling natuurlijk niet. Daarom is het nodig om juist in Harderwijk LHBT-positieve geluiden te verspreiden, zodat mensen die worstelen met hun identiteit of geaardheid horen dat ze wél normaal zijn. Een minderheidsgroep help je alleen door hen extra aandacht te geven om ze zo op gelijke hoogte te trekken. En het mooie is dat niemand er iets op achteruit gaat! Ik ben het trouwens wel met je eens dat het het beste zou werken als het ook bij Harderwijk zou passen.
    Geplaatst door:onbekende auteur
    6 jaar geleden
    Ik moet helaas instemmen met dit sentiment. Dit soort initiatieven zouden zich moeten focussen of begrip en respect, maar vallen vaak voor de makkelijkere optie: bewustzijn. Bewustzijn is echter al iets waar je tegenwoordig niet meer omheen kan, en juist het punt waar tegenstanders meestal een probleem mee hebben: "laat mensen hun ding doen, zolang ze het maar niet opdringen". Het extra nadruk leggen op mensen hun geaardheid bevorderd juist het hokjesdenken wat we moeten vermijden. We gaan elkaar niet meer zien als personen, maar als personen *van een bepaalde geaardheid*. Dit versterkt wellicht het groepsgevoel onderling, maar doet daarbij afbreuk aan gelijkheid tussen de verschillende groepen. (Daarnaast, de vaak-gebruikte regenboogkleuren zijn simpelweg niet mooi, en passen niet goed in het stadsbeeld van een oude stad als Harderwijk. Als er iets gebouwd of geplaatst moet worden, laat het alsjeblieft bij het karakter van de stad passen.) Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat er geen goede ideeën mogelijk zijn binnen dit beleid, maar wil wel waarschuwen tegen voorstellen die in de hierboven beschreven valkuil vallen. Ik zou graag van de gemeente willen horen hoe zij hierover denken.

      Delen

      Huidige status

      gezien

      Tags

      Sociale inclusie