Legale graffiti/street art plek. Meer ruimte voor creativiteit.
Van "Winnaar Stadsidee 2020 bekend!"
Ga naar het project

Hoi allemaal,
Mijn plan heeft te maken met een van mijn hobby's en in Harderwijk vele anderen. Alleen is het illegaal. Je raad het waarschijnlijk wel; graffiti of street art. Er zijn veel verschillende meningen over dit onderwerp. Voor mij is het een manier om me te uiten en het "op doek" brengen. Ik vind het alleen lastig om te doen omdat het bijna in heel Nederland illegaal is en als er plekken zijn moet ik of helemaal naar Leeuwarden of Utrecht. Mijn stadsidee is dat er in Harderwijk een legale plek komt waar je graffiti mag spuiten.
Mijn idee is naast dat het weinig kost, het mensen een kans biedt om zich creatief te uiten en niet bang te zijn dat de politie komt. Dit biedt zelfs mogelijkheden voor mensen die hier tegen zijn. Want als er een legale plek is waar het gewoon mag waarom zou je het dan ergens illegaal doen onder een tunneltje? Dit bespaart schoonmaakkosten. En misschien nog wel het belangrijkste is dat mensen de ruimte krijgen om creatief bezig te zijn. Ik heb al een locatie in gedachten. Voor de mensen die bekend zijn in Drielanden zijn het de schotten van de snelweg bij het gele tunneltje. Het staat uit het zicht als je het niet wilt zien en in het zicht als je het wel wilt zien. Laten we samen de stad kleuren. Droom mee over dit stadsidee!
Graffiti is an art and if art is a crime, let god forgive us all. (Lee Quiñones, 1988)
