Hoogste vlaggenmast van Nederland (40 meter)
Van "Stadsidee 2023"
Ga naar het project

Voorgesteld budget
Beschrijving
De gemeente Harderwijk is de mooiste gemeente van Nederland. Onze binnenstad is prachtig en we hebben veel om trots op te zijn. Dat trekt onze inwoners naar de binnenstad, maar ook toeristen weten onze stad goed te vinden. We hebben een mooie blauw-gele vlag waar we trots op mogen zijn. Maar wat mij betreft kunnen we daar nog iets trotser op zijn. Daarom mag deze vlag van mij aan elk gebouw in Harderwijk wapperen en goed en duidelijk zichtbaar zijn. Deze vlag symboliseert de Harderwijkse identiteit en ook onze gezamenlijke geschiedenis.
Het toppunt van de zichtbaarheid is een vlag die uitsteekt hoog boven Harderwijk zodat iedereen die kan zien, zowel vanuit de stad als van ver daar buiten. Als een baken en thuisgevoel. Een mooi symbool om onze stad nog mooier en zichtbaarder te maken.
Daarom stel ik voor om de hoogste vlaggenmast van Nederland in Harderwijk te plaatsen zodat onze lokale twee-kleur het hele jaar door kan wapperen, op een hoogte van 40 meter.
