Ga naar de hoofdinhoud

Het verhaal van Willie Breijer

Van "Deel je verhaal: het gezicht van corona"

Ga naar het project

De 1e lockdown was zwaar maar de 2e lockdown is toch heftiger, zeker omdat het nog spannender is voor mijn cliënten en mijzelf.

De angst om besmet te raken is er voor iedereen, maar als je mensen thuis moet ondersteunen betekent dit vaak ook dat je dicht bij elkaar in de buurt moet komen.

Natuurlijk staat veiligheid voorop en gebruik ik mondkapjes en handschoenen, want je wilt niemand besmetten. Ondanks de angst om ook zelf besmet te raken ben ik nog steeds blij dat ik vier jaar geleden ben gestart met Mantelzorg voor ieder 1.

Het ondersteunen van mensen die je hulp en een luisterend oor nodig hebben geeft veel voldoening. Zeker tijdens de 2e lockdown merk ik dat mensen die nu volledig aan huis gebonden zijn, zo blij zijn wanneer ik binnen kom. Ik kan ze helpen daar waar nodig is en ben flexibel om mij aan te passen aan de hulpvraag die er ligt. Mijn werk is elke dag anders en ik mag jong en oud ondersteunen en zeker nu is dat hard nodig ook al ben ikzelf angstig om besmet te raken. Want ook in mijn eigen familie heeft de corona toegeslagen, gelukkig is iedereen weer hersteld, maar het maakt je wel heel bewust dat het ons allemaal kan overkomen.

Ik zie en hoor schrijnende verhalen, je zou toch maar maanden alleen in huis zitten met weinig tot geen bezoek. Dan besef ik hoe gelukkig ik ben dat ik anderen mag helpen.

Omdat ik als ZZP’ er ook werk voor cliënten met een PGB mag er voor mij vaccinatie worden aangevraagd en ook vrijstelling voor de avondklok. Daar ben ik erg blij mee ook al voelt het wel dubbel, omdat ik mezelf streng aan de regels van de lockdown wil houden en toch bij mensen thuis kom. Privé hou ik mij streng aan de regels en voel ik me erg verantwoordelijk. Ik ben me ook bewust dat ik door mijn werk ook mijn eigen gezin belast met het feit dat ik het virus mee naar huis kan nemen. Gelukkig steunen zij mij volledig.

Dat ik mijn verantwoordelijkheid neem draag ik graag uit in de hoop dat iedereen zich bewust is dat je zelf een steentje moet bijdragen om dit nare virus te lijf te gaan en we onze vrijheid weer terug kunnen krijgen, onze familie en vrienden weer kunnen knuffelen en weer bij elkaar kunnen zijn.

Ik wens iedereen gezondheid en liefde toe.

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.

Delen

Geplaatst door

onbekende auteur op 22 januari 2021

Huidige status

voorgesteld