Een winkel runnen in dit coronajaar? Pittig!
Van "Deel je verhaal: het gezicht van corona"
Ga naar het project

Hoe het dit jaar gaat als ondernemer? Pittig! Dat is het zeker. Als eigenaresse van kidscorner ZieZo in de binnenstad van Harderwijk is het dit jaar niet makkelijk. De glans is er wel een beetje vanaf. 2020 is voor heel veel ondernemers maar eigenlijk voor iedereen een heel erg bewogen jaar.
In kidscorner ZieZo wordt kinderkleding verkocht en in hetzelfde pand zit ook een kindvriendelijke horecagelegenheid. Hier drinken heel veel ouders en grootouders wekelijks een kop koffie, terwijl de kinderen heerlijk spelen in de grote speelhoek met glijbaan. Helaas is de horecahoek nu helemaal dicht en zijn er ook weinig kinderen meer in de stad. Ik mis die reuring en inloop enorm. De dagen zijn een stuk taaier zo met alleen mijn kledingverkoop. Maar, gelukkig heb ik met de kinderkleding nog wel iets om mee open te kunnen....
En ondanks dat het best een spannend jaar is, besloot ik enkele weken geleden om mijn huurcontract wel te verlengen. Onder andere doordat mijn huurbazen hebben meegedacht, waar ik heel blij mee ben. Het zou zo zonde zijn om nu te stoppen met de winkel, terwijl we de afgelopen jaren zo goed draaiden. Mijn vertrouwen is groot genoeg, dat het weer op gang komt als de horeca in ZieZo weer open gaat. Tot die tijd is het out-of-the-box denken en samen met mijn partner van alles bedenken om toch te kunnen blijven verkopen. Hij is bakker, dus de high tea's en ontbijtmanden voor thuis worden nog wel veel aangevraagd gelukkig.
Ik hoop deze jaarwisseling te kunnen proosten op een beter 2021. Ik kan niet wachten om weer volop te mogen knallen en van elke dag in de winkel een klein feestje te maken.
Hoop jullie volgend jaar allemaal weer te zien met een lekkere kop koffie en gebakje in ZieZo!
