Discgolf het is iets voor iedereen!
Van "Winnaar Stadsidee 2020 bekend!"
Ga naar het project

Wat is het nou eigenlijk?
Het is eigenlijk het gewone golfspel, maar dan met frisbees. In plaats van een 'hole' moet de disc naar een 'target' worden gegooid: Een paal met kettingen met daaronder een mand. "Die kettingen remmen de frisbee af, waardoor hij als het goed is in de mand valt. Dan telt hij. Valt de frisbee er naast, dan niet.'' (Hierboven een impressie filmpje)
Harderwijk en Hierden hebben super veel mooie parken of gebieden die ideaal zijn om deze sport te realiseren. Disc Golf is niet aan leeftijd gebonden en is dus leuk voor iedereen! Ook is het een goede activiteit om in beweging te komen en te blijven, het is erg laagdrempelig om in te stappen.
In aanschaf zijn de Disc Golf-Targets redelijk prijzig, denk aan rond de 200eu per basket, maar zo goed als onderhoudsvrij. Om een volledige baan te maken heb je er 9 of 18 nodig. Ook moet je denken aan de startplekken vanwaar je gaat werpen (verstevigde ondergrond) dit kan op verschillende duurzame manieren gerealiseerd worden. Een informatie bordje over de baan zou leuk zijn.
In Nederland heb je verschillende openbare Disc Golf parken maar er zit niks in de buurt dus mij lijkt het leuk om van Harderwijk/Hierden de eerste te maken van de Veluwe!! De holes zullen uiteindelijk verdeeld worden door Harderwijk en/of Hierden zodat iedereen van de stad en de omgeving kan genieten maar ook een leuke en sportieve dag hebben met elkaar!
Dat was ons idee😋
